Kategorie: Wszystkie | Do 15 minut | Do 30 minut | Do 5 minut | Napoje | Sztuczki | Zdrowie
RSS
czwartek, 30 lipca 2009

Składniki:

słonecznik

siemię lniane

orzechy włoskie

dżem wiśniowy

gorzka czekolada

jabłko

żurawina

 

Słonecznik prażymy z siemieniem, żurawiną i orzechami na suchej patelni z odrobiną soli. Mieszamy z dżemem, pokrojonym w małe kosteczki jabłkiem i posypujemy startą czekoladą.

Efekt niewypowiedzianie boski. Nie zdążyłam zrobić zdjęcia, może uda się następnym razem:)

 

Ps. Udało się - do 3 razy sztuka:)

 

 

 

 

01:00, sekrety-kuchni , Do 5 minut
Link Komentarze (3) »
środa, 29 lipca 2009

 

Kwas mlekowy otrzymuje się przez naturalną fermentację białego cukru spożywczego. Służy do bezpośredniego użycia jako środek zakwaszający, konserwujący i poprawiający walory smakowe.

W odróżnieniu od octu kwas mlekowy jest całkowicie przyswajany przez organizm, a tym samym nie powoduje uszkodzeń wątroby, nerek, trzustki, pęcherza i woreczka żółciowego.


Kwas mlekowy został zaakceptowany przez IFOAM - INTERNATIONAL FEDERATION OF ORGANIC AGRICULTURE MOVEMENTS - międzynarodową organizację nadzorującą produkcję żywności w oparciu o kryteria rolnictwa ekologicznego ze standardami międzynarodowymi.

Kwas mlekowy wskazany jest przy schorzeniach trzustki, woreczka żółciowego, nerek i wątroby. Dzięki właściwościom bakteriologicznym hamuje rozwój szkodliwych drobnoustrojów w przewodzie pokarmowym, co korzystnie wpływa na proces trawienia. Zawiera niezbędne dla życia mikroelementy tj. wapń, magnez, potas i żelazo.

 

STABILNY MIKROBIOLOGICZNIE
WYGLĄD - klarowna lepka ciecz ciemnożółta lub przezroczysta
SMAK - kwaśny
CIĘŻAR WŁAŚCIWY - max 1,16 g/cm3
ROZPUSZCZALNOŚĆ W WODZIE I ALKOHOLU - rozpuszczalny w każdych proporcjach
ZAWARTOŚĆ WAPNIA - ok. 200 mg/kg
ZAWARTOŚĆ MAGNEZU - ok. 1.200 mg/kg
ZAWARTOŚĆ ŻELAZA - ok. 50 mg/kg

Kwasu mlekowego używam jako zamiennika octu. Sprawdza się doskonale.

00:46, sekrety-kuchni , Zdrowie
Link Dodaj komentarz »

 

Składniki:

dobre ziemniaki

seler

marchew

cebula

czosnek

pieczarki

kukurydza

liść laurowy

ziele angielskie

świeży lubczyk

zielona pietruszka

majeranek

tymianek

kumin

 

Ziemniaki gotujemy z przyprawami, dużą ilością lubczyku i warzywami. Seler kroimy na grube plastry, a te na 4. Uzyskamy "bardzej selerowy" smak niż przy drobnych kawałkach. Pieczarki dusimy w całości w niewielkiej ilości osolonej wody z masłem, częścią czosnku i cebuli.

 

Składniki łączymy, dodajemy kukurydzę i posypane tymiankiem zapiekamy w piekarniku. Podajemy z masłem i gomasio z siemienia lnianego. Posypujemy zieloną pietruszką i posiekanym lubczykiem.

 

00:28, sekrety-kuchni , Do 30 minut
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 28 lipca 2009

 

Składniki:

3 marchewki

mały pomidor

garść ryżu

garść kaszy jęczmiennej

kilka fasolek szparagowych

3 ziemniaki

1/3 kalafiora

masło

sól

pieprz czarny

czarnuszka

świeży estragon

świeże oregano

spożywczy kwas mlekowy

garść orzechów włoskich

garstka siemienia lnianego

woda po gotowanych warzywach, tutaj po fasolce szparagowej, gotowanej w wodzie po ziemniakach

 

 

W termomiksie mielimy orzechy z siemieniem. Do wody po gotowanych warzywach dodajemy wszystkie składniki, oprócz kwasu mlekowego. Gotujemy do maksymalnej miękkości, mielimy, zakwaszamy i gotowe. Zupa następnego dnia jest jeszcze lepsza. Należy więc przyrządzić większą jej ilość, żeby coś zostało:) Ma tak fantastyczny smak, że nawet ja - miłośniczka dodawania do zup śmietany - po wykonaniu "spróbki" z małą ilością, nie chciałam jej "psuć".

 

19:45, sekrety-kuchni , Do 30 minut
Link Komentarze (2) »


<myTaste.pl