Kategorie: Wszystkie | Do 15 minut | Do 30 minut | Do 5 minut | Napoje | Sztuczki | Zdrowie
RSS
sobota, 28 sierpnia 2010

 

Składniki:
100g dobrych zielonych oliwek z wodą
3 dojrzałe pomidory
kawałek cebuli
ząbek czosnku
bazylia
szczypta oregano
szczypta soli
czarny pieprz
zioła prowansalskie
kilka kropell cytryny
4 łyżki kawy z expressu


Zmiksować w blenderze i rozcieńczyć wodą - 1/3 objętości całości.

Uwaga: sok pozostawić w blenderze i wirować przed każdym wypiciem, ponieważ się rozwarstwia. Jest boski:)

 

 

 

18:55, sekrety-kuchni , Napoje
Link Dodaj komentarz »
piątek, 13 sierpnia 2010

 

Składniki:

kasza jaglana 400g

paczka rodzynek lub dwie - niesiarkowane! (ze sklepu ze zdrową żywnością)

suszone morele niesiarkowane (są silnie zasadowe)

daktyle, opcjonalnie figi

paczka pestek dyni

paczka słonecznika

żurawina

wiórki kokosowe

orzechy włoskie i laskowe

cynamon

gałka muszkatułowa

chili

goździki i kardamon (możemy zalać je odrobiną wrzątku i wodę dolać do gotującej kaszy)

kurkuma

imbir

łyżeczka kawy mielonej lub ok. 6 łyżek zaparzonej

(bez fusów;))

skórka cytryny lub pomarańczy

pokrojone w drobną kostkę jabłko lub dwa - opcjonalnie

4 łyżki masła lub lepiej ghee

4 dojrzałe banany

tahini

olej kokosowy

 

Mała uwaga: jeśli damy tylko część z powyższych składników, kasza będzie równie pyszna - zmieniając produkty i przyprawy możemy za każdym razem uzyskać nieco inny smak.

Morele i daktyle, ewentualnie też figi, kroimy na cząstki i zalewamy wrzątkiem z rodzynkami i żurawiną. Kaszę płuczemy na sitku, prażymy na suchej patelni i zalewamy ok. 1,5l wrzątku, solimy do smaku ok. 1,5 łyżeczki soli, dorzucamy kawy, przypraw i gotujemy pod przykryciem ze skórką cytryny lub pomarańczy. Orzechy możemy wstawić do rozgrzanego piekarnika. Pestki słonecznika, dyni i wiórki prażymy kolejno na suchej patelni na złoty kolor. Po 10 minutach do kaszy dodajemy wodę z daktyli i rodzynek. Gotujemy jeszcze ok. 15 minut, w razie potrzeby, jeśli ziarenka kaszy są jeszcze twarde w środku, dolewamy trochę wrzątku. W tym czasie na łyżce masła podsmażamy pokrojone w grubsze plasterki banany (ze szczyptą soli i z chili, które z masłem wzmocnią ich słodycz). Podczas podsmażania możemy dodać cynymon, imbir, kurkumę i gałkę muszkatułową.

Kiedy ziarenka kaszy są już ugotowane, lecz nie za miękkie, wyłączamy gaz, dodajemy masło (ghee), 2 łyżeczki tahini, 2 łyżeczki oleju kokosowego, orzechy, pestki, wiórki, banany, (ewentualnie jabłko) - kasza wchłonie pozostałą wodę. Jest przepyszna na ciepło i na zimno.

 

O leczniczych właściwościach kaszy jaglanej przeczytasz tutaj.

Smacznego!:)

 

14:45, sekrety-kuchni , Do 30 minut
Link Komentarze (3) »

Kasza jaglana, nazywana królową kasz, jako jedyna wśród kasz jest zasadotwórcza, co jest bardzo korzystne, szczególnie jeśli dieta obfituje w pokarmy kwasotwórcze (chleb, cukier, nabiał). Obfituje ona w witaminy z grupy B, lecytynę oraz substancje mineralne: wapń, fosfor, potas, miedź, żelazo. Jest najlepszym źródłem żelaza ze wszystkich kasz. Najkorzystniejszy jest jej skład aminokwasowy. Kasza jaglana zawiera znaczne ilość tryptofanu. Jako, że niedoborowy poziom tego aminokwasu występuje u wszystkich roślin strączkowych, potrawy z kaszy jaglanej dostarczają doskonałego, pełnowartościowego białka. Polecana jest w chorobach przewodu pokarmowego i nerek oraz w wyziębieniu organizmu. Należy do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych, nie zawiera glutenu.

Kasza jaglana zawiera rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, mającą zbawienny leczniczy wpływ na stawy, a także korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów. Dietetyka Tradycyjnej Medycyny Chińskiej oparta na teorii Pięciu Przemian na pierwszym miejscu stawia energetyczne działanie produktów spożywczych. Produkty o termice neutralnej są podstawą zrównoważonej diety. Wzmacniają korzeń jin i korzeń jang, wzmacniają czi i przywracają równowagę w organizmie. Dlatego powinny być głównymi składnikami pożywienia. Właśnie do tej grupy należy kasza jaglana. Wzmacnia nerki, harmonizuje śledzionę i żołądek, usuwa tzw. wilgoć z organizmu.

 


Na podstawie: naturalnamedycyna.pl

14:44, sekrety-kuchni , Zdrowie
Link Dodaj komentarz »


<myTaste.pl